NVZ © 2011

Vlindertuin weer uit de winterslaap.

Ieder jaar gaan we half maart aan de slag om met elkaar de Vlindertuin weer uit de winterslaap te halen. Wij krijgen bij uitzondering ieder jaar een wagen snippers van de gemeente. Maar: vrijdag 11 maart 13.00 uur : nog steeds geen snippers. Één telefoontje was genoeg: we gaan er direct wat aan doen en een uur later lag er een fikse berg met dank aan de gemeente. Wat doen we dan in het voorjaar? Alle dorre stengels er uit en verticaal neerzetten in het bosje er naast; alle paden schoonmaken en opslag van eik en sleedoorn uit de perken halen en daarna nieuwe snippers over alle paden, om maar wat dingen te noemen. Dit jaar waren er door omstandigheden veel afmeldingen van vaste krachten. Uiteindelijk waren we met 5 mensen bezig op zaterdag 12 maart. Maar die 5 hebben dan ook keihard gewerkt. Alle perken schoon alle paden besnipperd. Natuurlijk tussendoor koffie met veel gebak bij Corrie. We kijken er samen heel tevreden op terug. Laat de natuur en het bezoek maar komen.

Joop Verburg

Pien en Heidi druk in de weer

Dick en Heidi Scheper druk met snippers inladen

Alle perken weer in voorjaarskleed en de paden besnipperd